Publicaties

Rapport over leefgemeenschappen

In 2021 heeft de vereniging van religieuze leefgemeenschappen (VRL) een onderzoek naar het veld van leefgemeenschappen in Nederland laten uitvoeren. Hoeveel van dit soort leefgemeenschappen zijn er? Wat voor mensen wonen er? Hoe zijn ze georganiseerd? Wat zijn hun uitdagingen?

De resultaten van dit onderzoek zijn gepresenteerd in het rapport ‘Wij delen gewoon ons leven’.

Hét overzicht van leefgemeenschappen

Als prachtige spin-off van het onderzoek naar religieuze leefgemeenschappen in Nederland is er nu een hele mooie overzichtsbundel van leefgemeenschappen uitgebracht.

Geen opsomming van organisaties, maar een waaier van kleurrijke gemeenschappen met oog voor hun omgeving. Sommigen meer buurt, anderen meer groen, weer anderen contemplatiever. Iedere plek heeft haar eigen vorm gevonden. Allemaal zijn ze gastvrij en uitnodigend. Lees het door, raak geïnspireerd als je op zoek bent naar een dergelijke manier van leven, wees bemoedigd als het gemeenschapsleven soms even tegenzit en wordt gemotiveerd om stappen te zetten die je verder brengen.

Jaarverslagen

Zie hier het financiële jaaroverzicht van 2020.

Neem contact op

Wil je meer weten over de Vereniging van Religieuze Gemeenschappen? Wij zijn je graag van dienst.